zondag 21 december 2008

Citytrip naar Brugge, voorjaar 2008

Op weekend naar Brugge, wij waren wel al eens op dagbezoek geweest maar nu op citytrip.
Ik had het al dikwijls beloofd aan mijn vrouw dus had ik een hotel in Brugge geboekt voor ons tweetjes.
Wij dus op zaterdagmorgen vroeg uit de veren en de E40 op richting kust, mijn vrouw in het ongewisse latend wat het doel was,
toen ze het Belfort en de St Salvatorkerk in de verte zag was ze duidelijk in de wolken, maar dat we zouden overnachten in Brugge wist ze nog niet, ik had een en ander ingepakt
(hopend dat ik de juiste kleding meehad) zonder dat ze iets in de gaten had en vanmiddag zou ik het haar pas vertellen, wat een verrassing!
Toen we we bovenkwamen op het Zand, waar we de auto parkeerden, zagen we dat het markt was, zaterdag, marktdag, zoals in veel grote steden het geval is, altijd leuk daar eens rond te lopen.
Op een markt valt het mij steeds op hoeveel verschillende "soorten" mensen er zijn, van overjarige pubers tot chichi-madamekes, ik kijk altijd meer anar de mensen dan naar de koopwaar op de markt.
Na de markt gingen we richting Grote Markt, door de winkelstraat (de Steenstraat) waar je vooral kledingketens als H&M en andere ziet, jammer van de smalle trottoirs, die dag was het redelijk druk en dan begrijp je toch niet waarom de stad niet verkeersvrij gemaakt wordt, of toch minstens deze straat, zoals de Meir in Antwerpen of de Veldstraat in Gent.

Enfin, moeder de vrouw de ene winkel na de andere in, maar dat stond zo'n beetje op het plan, dus dan moet je niet klagen!
Door mijn werk als vertegenwoordiger ken ik de stad wel en ik wist dat er in de St-amandsstraat enkele broodjeszaken waren, dus wij van de Steenstraat afgeweken naar die richting om een broodje te eten, want vanavond was er in het restaurant van ons hotel in Brugge een diner voorzien.
Ook waar, we moesten nog inchecken in ons hotel dat ik geboekt had, De Goezeput Hotel Bruges, maar dat pas na 16 u., dus we hadden nog wel tijd en het voordeel van een stad als Brugge is dat de winkels op zaterdag doorlopend open zijn, dus na ons broodje wij terug naar de Steenstraat, ik wou ook eens rondkijken voor een nieuwe jas.
Toen we op de Grote Markt arriveerden wou ik toch even de FNAC in, die daar sinds kort gevestigd is, een mastodont van een winkel waar ook een cafetaria gevestigd is. Ik ben een boekenliefhebber maar ga vooral naar zo'n grote winkel om eens rond te snuisteren.
Hierna keerden we terug richting het Zand langs die andere winkelstraat, de Geldmuntstraat waar wel meer onafhankelijke boetieks gevestigd zijn, van maatpakken tot trouwkledij, schoenen tot kinderkleding, hier overigens een zeer mooie luxe papieren draagtas gekregen, werkelijk mooi, op het Zand gearriveerd eerst een lekker pintje op een terras pakken en dan naar onze B&B accommodation Bruges waar we zouden overnachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten